Pandemia powoli zaczyna przechodzić w stan spoczynku, dzięki czemu znów można organizować imprezy biznesowe, takie jak na przykład expo. Polska coraz śmielej podchodzi do tematu targów biznesowych, czy zawężonych do jednej, konkretnej dziedziny targów branżowych, osiągając w ich organizacji światowy poziom. Duży wpływ na to miała europeizacja naszego kraju, wsparcie ze strony Unii Europejskiej, ale także dostrzeżenie ogromnego potencjału polskich firm, producentów, jak również ośrodków naukowych, których działalność wyróżnia się na arenie międzynarodowej i warta jest zaprezentowania szerszej publiczności na expo. Co to takiego, czym się cechuje? Jak zorganizować targi, żeby dorównały poziomem internacjonalnym standardom? Dowiesz się czytając poniższy artykuł.
Klasyfikacja międzynarodowych wystaw. Expo - polska odmiana targów biznesowych
Chcąc wyjaśnić słowo “expo”, co to jest i skąd pochodzi, wystarczy spojrzeć do słownika, który wskazuje, iż termin ten zaczerpnięty został z angielskiego “exposition”, oznaczającego wystawę, ekspozycję, a używany jest w odniesieniu do wielkich, narodowych lub międzynarodowych wystaw, prezentujących dorobek kulturalny, naukowy i techniczny z różnych państw. Organizacja targów światowych wcale nie jest współczesnym “wynalazkiem” - uważa się, że pierwsze expo miało miejsce w połowie XVIII wieku w Londynie. Od tamtej pory stało się cykliczną ekspozycją, która z roku na rok coraz bardziej zyskiwała na znaczeniu. Dlaczego? Targi biznesowe stały się okazją do współzawodnictwa właściwie we wszystkich dziedzinach produkcji, napędzając postęp technologiczny, a najlepszym dowodem na to jest… Wieża Eiffla, zbudowana w 1889 r., specjalnie na potrzeby ówczesnego expo. Co to oznaczało dla XIX - wiecznego świata? Było demonstracją poziomu wiedzy inżynierskiej, a także możliwości tamtej epoki i do dziś stało się swoistym symbolem wszystkich targów, których meritum jest rywalizacja zarówno w kontekście rozwiązań technicznych, architektonicznych, jak również… rozmachu samej uroczystości. Wraz z biegiem lat i coraz bardziej rozszerzającą się tematyką expo, konieczne było opracowanie systemu klasyfikacji - i tak, wyróżnia się Światowe EXPO, Międzynarodowe EXPO oraz Zielone (Ogrodnicze) Expo. Polski odpowiednik odnosi się do wydarzeń biznesowych takich jak np. targi branżowe, zwykle o charakterze międzynarodowym.
Jak zorganizować targi, aby były udane?
Choć od momentu organizacji pierwszego expo, które można uznać za archetyp dzisiejszych targów biznesowych, minęło ponad dwa i pół wieku jego koncepcja i konwencja nie uległa większym zmianom. Do dziś kluczem do sukcesu jest odpowiedni dobór wystawców, którzy chcąc prześcignąć konkurencję stawiają wysoko poprzeczkę, tym samym podnosząc poziom i prestiż targów biznesowych, czy też targów branżowych. Innym istotnym czynnikiem jest organizacja targów w kontekście oficjalnej uroczystości - ona także powinna zapaść w pamięć uczestników, a tu kluczową rolę odgrywa miejsce, w którym odbywa się expo. Polska to kraj bardzo różnorodny, o ogromnym potencjale biznesowym, ale oczy wielu zagranicznych inwestorów i partnerów coraz częściej zwrócone są w stronę Szczecina, który po wielu latach swoistej hibernacji biznesowej odradza się w imponującym tempie. Dlaczego właśnie Szczecin? Jego międzynarodowy charakter, wielokulturowość, wyjątkowe usytuowanie oraz wynikający z niego potencjał biznesowy to idealne miejsce na organizację targów. Nie bez znaczenia jest doskonała infrastruktura logistyczna, która zachęca do lokowania swoich biznesów właśnie na Pomorzu Zachodnim, a targi branżowe czy choćby konferencje w Szczecinie, to świetny sposób na zaprezentowanie dorobku firm potencjalnym inwestorom, także zagranicznym.
Konferencje w Szczecinie? Hotel Dana to doskonałe miejsce na spotkania biznesowe!
O tym, co decyduje o udanych targach biznesowych było wiadomo już w XIX wieku - kluczowe jest miejsce, gdzie odbywa się dane wydarzenie biznesowe. Nie inaczej jest dziś - wybór miejsca na ważne spotkania biznesowe często odgrywa bardzo istotną rolę, gdyż musi zapewnić komfortowe warunki do prowadzenia rozmów, negocjacji, ułatwić finalizowanie transakcji, czy nawiązywanie współpracy i dodatkowo wpływać w pozytywny sposób na wizerunek organizatorów. Doskonałym miejscem na organizację targów czy konferencje w Szczecinie jest Hotel Dana, który ceniony jest zarówno przez lokalnych, jak i zagranicznych przedsiębiorców za profesjonalizm i indywidualne podejście do klienta, proponując rozwiązania, które jeszcze lepiej wpasują się jego potrzeby. Istotnym jest, że Hotel Dana ma w swojej infrastrukturze wszystko, co potrzebne jest, aby targi branżowe, czy jakiekolwiek wydarzenia biznesowe okazały się sukcesem - nowoczesne sale konferencyjne, eleganckie i komfortowe pokoje, strefę relaksu, gdzie można nawiązać kontakty w mniej formalny sposób, a także doskonałą restaurację, której kuchnię docenią najbardziej wymagający klienci. Zrób wrażenie na swoich partnerach biznesowych i zaproś ich na targi branżowe do Hotelu Dana w Szczecinie!
Zobacz również: konferencje biznesowe Hotel Dana!