Zaplanuj pobyt
Przyjazd 14
lis 2024
Wyjazd 15
lis 2024
Zaplanuj pobyt

Jak przebiega meldowanie w hotelu? Sprawdź, co warto wiedzieć przed przyjazdem

Jak przebiega meldowanie w hotelu? Sprawdź, co warto wiedzieć przed przyjazdem

Obowiązkowym punktem każdej podróży wiążącej się z noclegiem w hotelu jest wizyta w recepcji. Obiekty noclegowe zwykle wymagają od swoich gości zameldowania w hotelu, by potwierdzić ich dane osobowe. Choć proces ten nie jest skomplikowany, warto wiedzieć, jak przebiega meldowanie w hotelu, by odbyło się ono sprawnie i bez zbędnych opóźnień.

 

Zameldowanie w hotelu – jak wygląda? 

Po przybyciu do hotelu każdy gość powinien skierować swoje kroki na recepcję. To tutaj rozpoczyna i kończy się każda wizyta w hotelu. Proces meldowania nie powinien stresować, ponieważ zwykle przebiega szybko i sprawnie. Do niego warto się jednak minimalnie przygotować, by uniknąć niepotrzebnych niespodzianek. Warto więc wiedzieć, jakie dokumenty podczas meldunku będą konieczne, czy osoba niepełnoletnia może wynająć pokój oraz do której godziny można się zameldować.

Wizytę w recepcji rozpocznijmy więc poinformowaniem, że mamy dokonaną rezerwację. Następnie konieczne będzie okazanie dokumentu tożsamości oraz ewentualnego potwierdzenia rezerwacji. Większość obiektów będzie wymagała także wypełnienia krótkiego formularza dotyczącego danych osobowych oraz danych kontaktowych. Gość może zostać poproszony również o podanie danych karty kredytowej, dlatego przed przybyciem do hotelu warto zapoznać się z warunkami meldunku. Niektóre obiekty zastrzegają sobie prawo do pobrania przy zameldowaniu preautoryzacji karty kredytowej lub pobrania depozytu gotówkowego w wysokości należności za cały pobyt. 

Dopiero po dokonaniu niezbędnych formalności, personel recepcji przekaże nam klucze do pokoju oraz poinformuje między innymi o godzinach otwarcia restauracji czy innych udogodnieniach w obiekcie. 

Meldowanie w hotelu – w jakich godzinach jest możliwe? 

Chcąc uniknąć niepotrzebnych stresów czy pokrzyżowania wyjazdowych planów, jeszcze przed przybyciem do obiektu warto zorientować się, w jakich godzinach możliwe jest zameldowanie w hotelu. 

W większości obiektów doba hotelowa trwa od godziny 14 do godziny 12 następnego dnia. Czy możliwy jest wcześniejszy meldunek? To zależy przede wszystkim od dostępności danego pokoju i wymaga wcześniejszego ustalenia z personelem. Dlatego jeśli wybierasz się do hotelu Dana w Szczecinie, poinformuj nas wcześniej o planowanej godzinie przybycia. Dołożymy wszelkich starań, by spełnić Twoje prośby dotyczące meldunku. Jeśli Twój pokój nadal będzie przygotowywany, będziesz mógł w tym czasie skorzystać chociażby z naszej restauracji w Szczecinie, która umili Ci czas oczekiwania.

A jak wygląda meldowanie w hotelu w godzinach nocnych? W przypadku hoteli, w których recepcja czynna jest całą dobę, goście nie powinni mieć problemu z zameldowaniem w hotelu w nocy. Warto jednak zwrócić uwagę, że przy dokonywaniu rezerwacji zwykle jesteśmy proszeni o podanie przewidywanej godziny przybycia do obiektu i tę warto ustalić jeszcze przed rozpoczęciem podróży. A jeśli już o godzinach mowa – pamiętajmy również, że obiekty noclegowe rządzą się swoimi prawami i cisza nocna w hotelu obowiązuje zwykle od godziny 22. 

Czy można wynająć pokój w hotelu nie mając 18 lat? 

Wiele wątpliwości w związku z meldunkiem w hotelu budzi wynajmowanie pokoju przez osoby niepełnoletnie. Czy możliwe jest samodzielne zameldowanie osoby niepełnoletniej? 

W tym przypadku sprawa nie jest oczywista, ponieważ choć w świetle prawa osoba po ukończeniu 13. roku życia staje się osobą małoletnią i nabywa ograniczoną zdolność do czynności prawnych, wszystko zależy od indywidualnych ustaleń obiektu i jego regulaminu. W teorii prawo dopuszcza możliwość dokonania samodzielnej rezerwacji przez małoletniego, natomiast w praktyce wiele hoteli zastrzega, że osoby niepełnoletnie mogą przebywać w obiekcie wyłącznie w towarzystwie rodziców czy opiekunów prawnych. Dlatego jeśli planujemy wysłać swoje pociechy w samodzielną podróż, warto wcześniej sprawdzić warunki meldunku w danym obiekcie noclegowym. 

Co potrzeba do zameldowania się w hotelu? 

Procedura zwana check in wymaga zwykle okazania dokumentu tożsamości oraz ewentualnego potwierdzenia rezerwacji. Co jednak w momencie, gdy przybywamy na miejsce i orientujemy się, że nie mamy przy sobie takiego dokumentu? Czy w hotelu wymagany jest dowód osobisty? 

Meldowanie gości w hotelu wymaga okazania dokumentu ze zdjęciem. Nie musi być to jednak dowód osobisty. Do zameldowania się wystarczy prawo jazdy czy chociażby paszport. Miejmy jednak na uwadze, że okazanie takiego dokumentu jest niezbędne dla potwierdzenia naszej tożsamości, dlatego musimy pamiętać o tym pakując niezbędne rzeczy na wyjazd. 

A gdy te zostaną już spakowane, możemy ruszać do celu. Jeśli planujesz pobyt w Szczecinie, zapraszamy do rezerwacji pokoju w naszym hotelu. Ten świetnie sprawdzi się nie tylko do spędzenia samodzielnego pobytu czy wyjazdu rodzinnego, ale również zorganizowania imprezy integracyjnej w Szczecinie czy romantycznego weekendu we dwoje.

Zapisz się do newslettera Czekają na Ciebie najnowsze promocje i wydarzenia!

newsletter

Zapisz się na nasz newsletter.

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Dana Invest Sp. z o.o., Radzymińska 326, 05-091, Ząbki , Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Niezbędne pliki cookies

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert lub dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa, m.in.: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć. Te pliki są wymagane do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Nie wymagają Twojej zgody.

Analityczne pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Wyrażając zgodę na te pliki cookies, zgadzasz się na przetwarzanie danych dotyczących Twojej aktywności na stronie w celach analitycznych.

Marketingowe pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące aktywności użytkownika, produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Zgoda na te pliki cookies oznacza, że Twoje dane mogą być używane do personalizacji reklam oraz analizy skuteczności naszych kampanii reklamowych.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane